“Gaan jullie een kaascake maken?!” | Recept

Oh god, ik kom er net achter dat het vorige artikel wat chaotisch was… Er stond oogpotlood, maar HOE kom ik daarbij? Ik gebruik NOOIT oogpotlood. Gelijk verandert naar ‘wenkbrauwpotlood’, want dat was wat ik écht bedoelde…

Zoals jullie al aan de titel kunnen zien, heb ik vandaag weer een recept voor jullie! Het origineel komt van Jiami (check de video hier) en dat hebben wij nagemaakt. Ook hebben we er een variatie op bedacht, credits naar mijn moeder; goed idee om speculaas te gebruiken, mam!

Vandaag gaan we dus cheesecake maken, maaaaar vanwege alle grote, moeilijke en vooral langdurige recepten op het internet, gebruiken we het recept van Jiami, waar je maar 3 INGREDIËNTEN VOOR NODIG HEBT! Zoals je misschien wel weet, is dat je over het algemeen veel ingrediënten nodig hebt voor een cheesecake. Ook moet hij vaak een aantal uur opstijven in de koelkast, wat de ik-wil-meteen-proeven-mensen niet zo leuk vinden (uit eigen ervaring ;)). Nu raad je het goed; deze cheesecake hoeft níet in de koelkast op te stijven!

IMG_5940 IMG_5941

Benodigdheden (voor ongeveer 2 porties):

• 2 glaasjes

• 1 pakje Filadelphia

• 1/2 blik gecondenseerde melk

• 12 oreo’s

of

• speculaas

De hoeveelheden zijn eigenlijk helemaal niet belangrijk, je kunt alles op gevoel doen.

Wij hebben dus één cheesecake glaasje met speculaas gedaan en één cheesecake glaasje met oreo’s. De speculaas en oreo’s stellen eigenlijk een beetje de bodem voor. Harde en droge stukjes waar het ‘cheesemengsel’ op ligt. Klinkt lekker, ja, weet ik. 🙂

IMG_5943 IMG_5944

Wat je moet doen om het ‘cheesemengsel’ te maken, is het volgende: Pak een bakje en doe daar het hele pakje Filadelphia in. Doe er op gevoel gecondenseerde melk bij, het mag best zoet zijn, want door de koekjes wordt het té zoete naar beneden gehaald en is het gewoon ‘lekker’ zoet. Doe er dus gewoon gecondenseerde melk bij op gevoel, dit is ongeveer een half blikje. That’s it!

IMG_5946 IMG_5949

Stop de koekjes nu in een ziplock zakje (heet dat zo???) en sla er met een lepel of met je hand op, net zolang tot de koekjes verkruimeld zijn. Vul het glaasje nu laag voor laag; eerst een laagje koek, dan een laagje ‘cheesemengsel’, dan weer een laagje koek etc.

Wil je dat de cheesecake iets stijver en kouder wordt? Zet hem dan nog even in de koelkast! Dit kan, maar is helemaal niet nodig.

Ik, mijn vriendin en mijn broertje en moeder vonden dit ontzettend lekker! Het is super makkelijk en snel gemaakt, wat het fijne eraan is. Dit receptje is zeker een aanrader! (Tenzij je het niet zo hebt met bakseltjes met kaas…)

IMG_5948 IMG_5950

Bedankt voor het lezen!

Liefs,

Anne

2 thoughts on ““Gaan jullie een kaascake maken?!” | Recept

  1. Oh mijn god, oreo’s zijn echt the best thing ever om in een baksel te gooien. En speculaas trouwens ook. Je foto’s zijn echt goed gelukt! Zegmaar het goed dat je erbij begint te kwijlen…… 🙂

    Like

    1. Wat reageer jij toch geweldig! En ja, fijn is dat als mensen zulke goedgelukte foto’s erbij zetten hè…? 🙂 (Dat klonk echt raar, oeps…. Komt erop neer dat ik altijd hetzelfde probleem heb, haha)

      Like

Geef een reactie

