Maar even serieus; het sneeuwde

Vergezeld door warme sloffen, een dik vest, mijn sjaal en een warme kop chocolademelk in mijn hand gedrukt stap ik de kou in richting de woonkamer. Ik loop buiten en voel zachte, koude vlokjes mijn huid strelen. 🙂 Een paar uur later ploft mijn broertje naast mij op de bank neer. “Het sneeuwt hè?” zegt ‘ie. “Jaha”, zeg ik, “klopt”. ‘Klopt’, was dat alles? Toen drong het tot me door; “Ohja, het sneeuwt!” roep ik, en ik schuif over de bank om door het raam te kijken. “Het blijft nog liggen ook, die 3 millimeter!” Met een smile ga ik weer terug zitten. Het sneeuwt!

Hey jongens! Even een snel artikeltje tussendoor, want; het sneeuwde. HET SNEEUWDE. Hier. In Brabant. Sneeuw. Ik kan je vertellen dat iedereen de hoop al had opgegeven. (Behalve mijn moeder, die keek nog steeds angstvallig tegen een sneeuwstorm op, haha.) Met tranen in mijn ogen (grapje) kan ik je ook vertellen dat het inmiddels bijna allemaal weg was, want het was niet écht sneeuw. Het was al een wereldwonder dat het er vanochtend nog lag! Ik was toen dus wel een gelukkig meisje, want ik heb mijn camera mee gegrist en gelijk wat kiekjes geschoten. Want ik geloof niet dat er nog veel sneeuw uit komt deze winter. Hier. In Brabant.

Eigenlijk was het niet echt sneeuw dus. Vanochtend was het ijs, maar gisteravond was het nog wel sneeuw. Maar serieus nemen was moeilijk, want niet overdreven lag er zo’n behoorlijke 3 millimeter! Niks dus, eigenlijk. Maar eigenlijk eigenlijk eigenlijk kon ik het nog best goed vastleggen als ‘sneeuw’! Dus, geniet van deze (mogelijk) enige sneeuwplaatjes die ik deze winter heb geschoten!

Volgens mij wist Okkie niet wat zich voor haar schattige oogjes afspeelde. Ik weet niet of ze al ooit sneeuw heeft meegemaakt!

IMG_9002

Lieffff!

Ja, ik heb er even volop van genoten.

Heeft het bij jou ook (al) gesneeuwd?

 

5 thoughts on “Maar even serieus; het sneeuwde

Geef een reactie

