Dingen die mij blij maken

Met een opgewonden gevoel haasten Lonneke en ik ons door de straten in het winkelcentrum van Eindhoven. We hebben haast, omdat we een beetje aan de late kant zijn. Ik kijk tien keer per minuut op mijn horloge en kijk tegelijkertijd om me heen of ik toevallig al een stoet meisjes zie. Gelukkig is dat niet zo. Zenuwachtig lopen we het station in en lopen we langs de Starbucks. Als eerste zie ik een Fjällräven Kånken tas en één stap verder weet ik dat mijn vermoeden juist was. Met trillende handjes van de zenuwen geef ik Chantal een knuffel.

Dit gebeurde twee dagen geleden. Ik ontmoette Chantal en daarbij nog 8 (geloof ik) andere meiden. Deze hele meeting maakte me onwijs blij. Het meest blij uit de afgelopen maanden denk ik zelfs. Helaas kan ik niet iedere dag naar een meeting gaan, maar toch heb ik iedere dag wel een ‘blij’-momentje, ofcourse. Vandaag deel ik een bescheiden lijstje aan dingen die mij blij maken.

Kleding dragen waarin ik me comfortabel en zelfverzekerd voel

Vandaag, bijvoorbeeld, heb ik mijn nieuwe spijkerrokje aan. Ik weet dat er mensen zijn die dit niks vinden en ik wordt vaak bekeken, maar omdat ik ‘m zelf zó leuk vind, doet het me weinig. Echt een fijn gevoel om te weten dat het je haast niets doet en dat het erom gaat dat je er zelf maar blij mee bent.

 

Verven, tekenen en creatief bezig zijn

Hier wordt ik echt ontzettend blij van. Als ik zo ongeveer 4 keer in de week mijn inspiratie, gedachten en kunsten kwijt kan, ben ik een gelukkig meisje. EN JONGENS. Ik heb laatst ProMarkers gekocht!!! De laatste foto, van het meisje, is mijn eerste tekening ermee; niet zo geweldig zoals je kunt zien. Links onderaan, de appel, vind ik juist wél heel goed gelukt! Ik vind dat ik me er al snel in verbeter 🙂 Ook heb ik laatst een Van Gogh paletje besteld, die je ook kunt zien. Ik houd er zoveeeeel van!

 

Iets nieuws: Nieuwe (geweldige, lieve, creatieve, aardige, grappige) mensen leren kennen

Zoals ik al zei, was dit een van de dingen die me de laatste paar maanden het meest blij heeft gemaakt. Lieve iedereen; ik vond het geweldig! Iedereen was zo ontzettend aardig en lief! Ondanks dat ik vaak bang ben voor iets nieuws, vind ik het tegelijkertijd onwijs leuk en uitdagend en ben ik er vaak tevreden over 🙂

Linkse foto is door lieve Chantal gemaakt.

 

Een (to do-)lijstje maken + kunnen afvinken

Geen uitleg nodig denk ik, maar lijstjes maken geeft me ook een goed gevoel, hihi.

Fotograferen

Nou, jullie mogen onderhand wel weten dat ik dit geweldig leuk vind om te doen 🙂 Wat ik fotografeer maakt me eigenlijk niet uit, het kan heel uiteenlopend zijn. Mijn camera gaat in ieder geval bijna overal mee naartoe!

Rechtse foto gemaakt door Lonneke of Yvonne(, oeps).

 

Een fijn, eigen plekje (kamer dus, hihi) hebben

Als ik geen verplichtingen en afspraken heb, sluit ik mezelf bijna altijd op in mijn kamer. Ik vermaak me er prima en ik voel me er gewoon fijn en op mijn gemak! Ik wordt er blij van als alles er gezellig uitziet, en al helemaal houd ik van kaarsjes!

Mijn katten

Als ik verdrietig ben, maken mijn katten me áltijd wat vrolijker. Tuurlijk kunnen ze geen problemen oplossen, maar een beetje blijer wordt ik wel van ze. Ik ben een diehard kattenvrouwtje, wat jullie waarschijnlijk ook wel weten, en kan dan ook echt niet zonder ze. Gisteren liep ik trouwens door de Coppelmans (voor degenen die het niet kennen: een tuinwinkel of zoiets) en toen lag er een superlieve kat op een bankje! Ik was echt even surprised en ben er gelijk naartoe gelopen en heb hem/haar (sorry kat) een tijdje staan aaien. ❤


 

Wat maakt jou blij?

(OHJA EN EEN FIJNE JAARWISSELING LIEFIES!!)

5 thoughts on “Dingen die mij blij maken

  1. Dit is echt een super vrolijk artikel waar ik blij van word 🙂 En fijn dat je leuke mensen hebt leren kennen!! Lijkt me ook heel gaaf om te doen, zo’n bloggers meeting, maar ook wel heel erg spannend (ik herken je bibberende handjes dus). To Do lijstjes af kunnen vinken, best feeling evahhh!! Fijn weekend nog!

    Like

    1. Dankjewell! Zo’n meeting is echt geweldig leuk maar in het begin best eng ja 🙂 Jij ook nog een heel fijn weekend en bedankt voor je leuke comment weer!

      Like

  2. hoi
    wat een leuk artikel.
    en een spijkerrokje zit erg comfortabel.
    en je moet gewoon dragen wat zelf wil.
    inderdaad katten zijn leuke huisdieren.
    mvg debby

    Like

Geef een reactie

