Essence 16 – I am yours! – review

Een tijdje geleden hoorde ik van Laura over de Nude collectie van Essence. Die zou in februari in de schappen liggen. En laat ik nu nét in februari jarig zijn én van nude houden!

Laatst herinnerde ik me het artikel weer en wilde ik niets liever dan even een kijkje nemen bij de Kruidvat. Ik rende zowat naar de make-upschappen en ik was dolblij, inderdaad; de Nude collectie lag er!

Bij het Kruidvat filiaal in ons dorp was er ook nog eens korting op alle make-up van Catrice en Essence. Dat hadden ze nu niet hoeven doen… Ik heb een aantal producten ingeslagen en jullie kunnen dus ook nog andere reviews verwachten!

Maar vandaag: een Essence lipstick! Ik had er nog geen een… Een schande kun je het noemen, maarja, er moet er altijd een de eerste zijn! Ik ben er heel erg blij mee, net zoals met mijn andere nieuw babes.

IMG_0510

De huls vind ik al erg mooi! Strak, mat zwart en zoals je misschien al kunt zien, kun je gelijk de kleur zien. Handig!

IMG_0514

Ik heb de kleur 16 I am yours! genomen, omdat ik dit toch wel een roodachtig tintje vond. Ik vind zelf rode lipstick namelijk erg mooi. Er was heel veel keuze, waaronder echte barbie roze en super nude-achtige tinten. Ik ben bang dat echt nude nude me alleen niet zo goed zal staan. Vandaar deze!

IMG_0516

De swatches; hier werd ik blij van! Gelijk al toen ik hem opsmeerde voor de swatch, voelde ik dat hij erg romig was. Heel erg fijn om op te doen! Hij is ook niet zo droog. Ik begrijp je volledig als je je afvraagt waarom er twee strepen geswatcht zijn; nou, ik probeer altijd een mooi lijntje te zetten, maar dat is niet de echte dekking van een laagje. De rechtse is dus de dekking na een laag, heel goed!

 

Helaas ziet hij er op de foto wat roziger uit dan in het echt. Toch is hij in het echt ook wel ietsje roziger dan dat ik verwachtte. Op de foto glimt hij ook heel erg, maar dat valt ook mee! Helemaal mat is hij niet, maar dat staat er ook niet op, het is geen matte lipstick.

IMG_0529

Dit is het resultaat wanneer ik hem eventjes heb ‘afgedept’. Ik doe dit door een stukje wc papier of keukenrol tussen met lippen te nemen en er voorzichtig met mijn lippen op te drukken. Hierdoor wordt lipstick overigens wel een stuk matter! Vind ik ook mooi :).

Ik ben heel blij met deze lipstick en ik denk dat ik ooit nog een Essence lipstick voor in mijn stash ga halen. Ben zelf super tevreden over de kwaliteit, vooral in verhouding met het prijsje. De volgende keer ga ik denk ik toch voor een iets rodere of donkerdere tint, maar deze vind ik ook nog wel leuk.

Ohja, ik wilde laatst testen hoe lang de lipstick er op blijft zitten, maar, haha don’t judge me, ik heb me volgens mij vergist en heb mijn nieuwe Essence lipgloss opgedaan… Oeps. Ik doe hem wel vaker op hoor, maar dan voor het eten en dan vergeet ik het verder weer en ja…

De Essence lipsticks zijn voor €2,39 per stuk te koop bij o.a Kruidvat.

Hebben jullie al Essence lipsticks in jullie stash?

x Anne

One thought on “Essence 16 – I am yours! – review

Geef een reactie

